Autógumicsere.hu Kapcsolat

Kapcsolat

Extra akciós gumik

Extra akciós gumik

Partnerszervízek

Partnerszervízek

Kosár tartalma Az Ön kosara
jelenleg üres.

Kosár


Milyen gumit tegyünk fel télre? 25+1 szettet teszteltek
 
Téligumiteszt 2018: minden eddiginél több abroncs vallattak.

Idén méretet ugrottak, az elmúlt években tesztelt 195/65 R15 helyett (többi idei tesztükhöz hasonlóan) már 205/55 R16 méretben nézték a téli abroncsokat is. Egyetlen kivétellel, idén érkezett egy futózott gumi is az összevetésre, az 205/60 R16-os volt, tehát egy hajszálnyit ballonosabb, ám ez a fékezhetőségen nemigen változtat. 

A futózott a címben említett plusz egy abroncs, a többi 25 között pedig 16 új téli gumi, egy használt téli és egy használt nyári, valamint 6 négyévszakos abroncs szerepelt, továbbá betették tavaszi tesztjük győztes abroncsát, a Michelin Primacy 3-ast is, hogy lássák, az mit tudna a télies körülmények között. A mezőnyben prémium és középkategóriás, valamint olcsó abroncsok egyaránt szerepeltek, s bár rekordszámú gumit vetettek össze, néhány modell így is kimaradt, a Kléber vagy a BF Goodrich télije például azért, mert itthon alig fogynak. Hőmérséklet kapcsán némi előnyt kaptak a négyévszakos abroncsok, amelyeket 3-6 Celsius fok között tesztelték - a használt gumikkal és a futózott télivel együtt, majd az igazi téliek már téliesebb, 2-4 Celsius fok közötti hőmérsékletet kaptak. Idén először ugyanis már nem volt elegendő egyetlen éjszaka a teszthez, a méréseket két egymás utáni éj leple alatt valósították meg.
 
 
 
A Tanpálya adja a területet, ahol biztonságos és fix körülmények között tudnak mérni száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán. A forgatókönyv pedig a szokásos, amíg az egyik tesztautóval mértek, addig a másikon épp gumikat cserél a nonstopgumi gárdája. Tesztükhöz idén - kánikulai mérésünkhöz hasonlóan - Skoda Octavia kombikat alkalmazták, méréseik pedig pontosan azok voltak, amik az elmúlt években is .

Méréseik

Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton
Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
Menetzaj 50 km/óránál
Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?



 








Bár az egyes abroncsok közötti különbségek száraz úton a legszerényebbek, itt is autóhossznyi különbség adódott már 60 km/órás tempóról is! Ezt a versenyszámot egyértelműen nyerte a Michelin.



Magyarázatot követel, hogy van olyan abroncs, ami rövidebb fékutat adott vizes aszfalton, mint szárazon. Ennek oka, hogy a földalatti tartályból szivattyúzott vízzel locsolt aszfalt magasabb hőmérsékletű volt, mint a száraz, s ez számos abroncsnál többet számított, mint a felület nedvessége. A legjobb és a legrosszabb eredmények közötti különbség, azaz az egyes abroncsok szórása azonban jelentősebb lett vizes úton, ahogyan az átlagos fékút is, igaz mindössze 30 centivel (17 vs. 17,3 méter).





TOVÁBB
Gyakori kérdések Ha kérdésed van
a termékekkel
vagy a rendeléssel
kapcsolatban.

Gyakori kérdések

Hívj minket viberen!

Hívj minket viberen!

hírek

Falken négyévszakos
Érdekes újdonsággal rukkolt elő a sportos gumijairól ismert japán gyártó!
tovább >>

Virsligumi
A virsligumi a jövő?
tovább >>

Hankook bővítés
Bővít a Hankook: 313 millió eurós magyar beruházás jön.
tovább >>

Hankook DTM
A Hankook és a DTM meghosszabbította együttműködését
tovább >>

Kínai gumis munkában
Kínai kolléga szeret dolgozni...
tovább >>

 összes hír >>

Hírek

társadalmi szerepvállalás

Társadalmi szerepvállalás