Autógumicsere.hu Kapcsolat

Kapcsolat

Extra akciós gumik

Extra akciós gumik

Partnerszervízek

Partnerszervízek

Kosár tartalma Az Ön kosara
jelenleg üres.

Kosár

 



A gumiabroncs összetétele:

 
Napjaink tipikus radiál gumiabroncsok tömegének alig több mint harmada áll gumiból, és a gumitartalomnak kb. 70%-a kőolajból nyert szintetikus gumi polimer.  Belülről a gumiabroncs szilárdságát a vázszerkezete adja, amelyet elsősorban szövet (textilbetétek gumírozott kordszövet rétegek) alkotnak, de nagyobb igénybevételű abroncsok acélbetéteket is tartalmaznak. A gumiabroncsot a nagy szakítószilárdságú, gumibevonatú acélszálakból álló, ú.n. perem huzalkarikák szorítják biztonsággal a keréktárcsához.
A gumiabroncsot vegyi összetevői teszik ellenállóvá az elhasználódással, a hővel és az öregedéssel szemben. De ugyanezek a vegyi anyagok biztosítják a gumiabroncs kopásállóságát, tapadási tulajdonságait.



 
A gumiabroncs gyártása:
 
Az első lépés a gumi nyersanyagainak keverőgépben történő elegyítése, ami nagyon magas hő-, és nyomásterhelés alatt történik. A folyamat végére fekete, nyúlós egyveleggé áll össze.
 
Ezután következik a a hengerlés, amely során a kihűlt gumi táblák formályában kerülnek az elnyújtó hengerszékbe, ahol előkészítik a keveréket az adagoló hengersorok részére. Itt az abroncs oldalfalához, futófelületéhez, vagy egyéb részéhez megfelelő méretű csíkokra szeletelik azokat.
 
A gumiabroncs felépítéséné az első elem a peremhuzalkarika, ami a tárcsára való illeszkedést segíti.

Ezt két réteg kordbetét, majd egy pár párnaöv hozzáadása következik. Célja, hogy a járműre történő felszereléskor ellenáljanak a kerékabroncstól származó súrlódásnak.

Ezt követően az acélöveket adják hozzá, melyek szerepe, hogy szilárdan az úton tartsák a futófelületet.

A gumiabroncs utolsó alkotóeleme a futófelület. 
 
Miután az összes alkotórészt felépítették, a nyers gumiabroncs a vulkanizálóprésbe kerül, ahol a gumiabroncs a végleges alakját, a futófelület a végső mintázatát kapja meg. A présformák a mintázat mellett a gyártó oldalrész jelöléseit, illetve a törvény által előírt adatokat tartalmazzák.
A vulkanizálás 30°C-on, és az abroncs méretétől függően 12-25 percig történik.

Utolsó lépés az elkészült gumiabroncs ellenőrzése. A legkisebb anyag-, vagy bárimlyen más hiba esetén az abroncs kiselejtezésre kerül.​
Gyakori kérdések Ha kérdésed van
a termékekkel
vagy a rendeléssel
kapcsolatban.

Gyakori kérdések

Hívj minket viberen!

Hívj minket viberen!

hírek

Falken négyévszakos
Érdekes újdonsággal rukkolt elő a sportos gumijairól ismert japán gyártó!
tovább >>

Virsligumi
A virsligumi a jövő?
tovább >>

Hankook bővítés
Bővít a Hankook: 313 millió eurós magyar beruházás jön.
tovább >>

Hankook DTM
A Hankook és a DTM meghosszabbította együttműködését
tovább >>

Kínai gumis munkában
Kínai kolléga szeret dolgozni...
tovább >>

 összes hír >>

Hírek

társadalmi szerepvállalás

Társadalmi szerepvállalás